GRAFIKA

38 MIN

01.01.2022

Psychologia Kolorów w Brandingu i Designie

PAWEŁ JANKOWSKI

Wszystkie elementy graficzne muszą być mistrzowsko zintegrowane ze sobą, ale to kolor jest zdecydowanie podstawowym elementem przekazu jaki chcesz uzyskać swoim Logo.

Kolor jest tak silny, że ma bezpośredni wpływ na myślenie, reakcje i stymuluje hormony organizmu. Zawiera szereg znaczeń, które manifestują się w świecie przyrody. Mnóstwo znaczeń, o których można pisać artykuły, a także w różnych kulturach na całym świecie. Kolor zdecydowanie zagłębia się w ludzką psychikę - w ten sposób graficy i projektanci mogą odnieść korzyści z wykorzystywania i włączania go do swoich projektów. Mając to na uwadze, przedstawię Ci kilka podstawowych znaczeń kolorów, które pomogą Ci zrozumieć i zwiększyć swoją wiedzę jako projektanta grafik i logotypów.

Przewodnik po spektrum kolorów i emocjach w projektowaniu logo

Zobacz, jak popularne marki używają kolorów w swoich projektach. Zauważyłeś duże wykorzystanie niebieskiego i czerwonego?

Czytaj dalej, aby dowiedzieć się jak wybrać odpowiednią Paletę Kolorów dla Logo i Marki, rozumiejąc psychologię i znaczenie kolorów.

Znaczenie koloru czerwonego w projektowaniu

Najcieplejszy ze wszystkich kolorów i najpopularniejszy wśród ekstrawertyków oraz mężczyzn. Jest intensywny jak ogień i ciepły jak krew. Kolor czerwony krzyczy - pasja, energia, miłość, pożądanie i determinacja. Dlatego wiele krajów włącza ten kolor do swoich flag. W ludzkim organizmie czerwień poprawia metabolizm, podnosi ciśnienie krwi, zwiększa apetyt i przyspiesza oddychanie. Jest dynamiczny i , jeśli chcesz przyciągnąć uwagę ludzi to powinieneś go użyć - dlatego możesz zaobserwować w całym Internecie większość przycisków „kup teraz” lub „kliknij tutaj” - mają kolor czerwony.

Znaczenie koloru żółtego w projektowaniu

Ten żywy kolor - często kojarzony ze słońcem - jest wyrazem radości na świecie. Ogarnia ludzi ciepłem, pobudza aktywność umysłową, dodaje radości i generuje wzrost. Użyj tego koloru, jeśli chcesz zwrócić na siebie uwagę tak samo jak koloru czerwonego - jednak nadużywanie go nie jest zalecane. Na przykład dzieci mają tendencję do płaczu w pokoju pomalowanym na żółto, co rozprasza ludzi. Zbyt dużo żółtego sprawia, że ludzie są niecierpliwi, a zbyt mało żółtego wywołuje negatywne poczucie niepewności, strachu, izolacji i niskiej samooceny i wiele innych. Dlatego w projektach logo najlepiej jest używać koloru żółtego w umiarkowany sposób.

Znaczenie koloru niebieskiego w projektowaniu

Kolor oceanu i nieba. Kojący kolor, który pieści Twoje serce spokojem, wolnością, intuicją i wyobraźnią. Inspiruje nas również do bycia lojalnymi, szczerymi, pewnymi siebie i inteligentnymi - dlatego jest to bardzo korporacyjny kolor. Niebieski zdecydowanie uspokaja organizm, ponieważ spowalnia metabolizm człowieka. Jednak nadal może być dynamiczny - na przykład jasnoniebieski może nadać dramatyczny efekt projektowi logo, podczas gdy zbyt dużo niebieskiego sprowadza Cię do melancholii, egocentryzmu lub negatywności.

Znaczenie koloru zielonego w projektowaniu

Ulubiony kolor natury - jeśli natura ma ulubiony kolor :) . Kojarzony z okresem wiosny, jest symbolem życia, nowych początków, bezpieczeństwa, płodności i środowiska; zielony jest także symbolem statusu dla pieniędzy, bankowości, ambicji i bogactwa. Często kolor zielony oznacza brak doświadczenia i ciągły wzrost. Niezaprzeczalnie ma na nas działanie lecznicze, zarówno fizyczne, jak i emocjonalne i wiadomo, że ma kojący wpływ na ludzki wzrok. Zieleń zajmuje dużo miejsca w spektrum ludzkiego oka, ponieważ zajmuje pozycje dominującą w świecie przyrody. Jest więc idealnym tłem dla każdego projektu, ponieważ jest widoczny wszędzie.

Znaczenie koloru purpurowego w projektowaniu

Idealne połączenie ognistych atrybutów czerwieni i oceanicznych właściwości błękitu. Jest to rzadki widok w przyrodzie; dlatego często jest uważany za święty, delikatny i cenny. Fiolet jest symbolem duchowości, pasji, witalności oraz wyższego ja, a także mocy, szlachetności, luksusu i ambicji. Zachowuje swoje właściwości, dzięki połączeniu czerwieni i błękitu, . Włączenie go do projektu logo pokazuje elegancję i szyk - ma ten luksusowy efekt, który daje poczucie wyrafinowania każdemu, kto go zobaczy.

Znaczenie koloru czarnego w projektowaniu

Jest tak tajemniczy jak cienie - czarny określa się brakiem koloru. Jednak nie daje ci zera uczuć, a wręcz przeciwnie pokazuje siłę, autorytet, wyrafinowanie i elegancję - czasami nawet śmierć, zło i agresję. To kolor korporacyjny, co oznacza prestiżowy. Dodaje pewności siebie, pokazuje wiele nowych możliwości, a czasami wywołuje uczucia związane z pustką. Tak więc, jeśli chcesz nadać swojemu projektowi atmosferę tajemniczości i mocy, możesz liczyć na czerń, po prostu upewnij się jak go używasz, bo projekt może okazać się czymś negatywnym.

Znaczenie koloru brązowego w projektowaniu

Brąz może nadać Twojemu projektowi poczucie zaufania, niezawodności i jedności. Może zrównoważyć projekt, a także Cię zrelaksować. Ma również ziemiste odcienie, które nawiązują do natury.

Znaczenie koloru białego w projektowaniu

W połączeniu ze światłem kolor ten jest symbolem przewodnictwa, niewinności, czystości, początków i tak dalej. Reprezentuje chłód i prostotę; dlatego kolor biały pomaga zachować jasność umysłu, pomaga w utrzymaniu czystości, sprzyja myśleniu i oczyszczaniu. Używanie bieli w projekcie logo sprawia, że wygląda ono prosto i czysto, a ponieważ prostota jest obecnie nowym trendem w projektowaniu logo, możesz rozważyć włączenie tego do swoich projektów.

Znaczenie koloru pomarańczowego w projektowaniu

Mieszanka żółci i czerwieni - znana nam również jako słodko-kwaśny owoc o tej samej nazwie. Chociaż oczekuje się, że w tym kolorze będzie mieszanką czerwonych i żółtych znaczeń, wyróżnia się jako symbol kreatywności i radości, często kojarzony jest z jesienią i żniwami. Zachęca do emocjonalnych energii takich jak - współczucie, ciepło, pasja, szczęście i zrozumienie. Jest to również kolor, którego powinieneś się trzymać, jeśli życie bombarduje Cię rozczarowaniami i złamanymi sercami. Badania wykazały, że pomarańcza pobudza głód - powód, dla którego restauracje tak bardzo promują ten kolor - wzmacnia poczucie aktywności, zwiększa aktywność umysłową, zwiększa dopływ tlenu do mózgu itd. W związku z tym jest to bardzo widoczne w projektach logo.

PODSUMOWANIE

Pamiętaj jednak, że znaczenie koloru jest różne w różnych krajach i kulturach. To, co wydaje Ci się wiedzieć o czerwieni, może mieć zupełnie inne znaczenie w różnych częściach świata. Również różne odcienie koloru zmieniają jego znaczenie. Dlatego najlepiej jest uważać, jakiego koloru użyjesz w projekcie dla swoich klientów.

Zapraszam do współpracy!

ROZPOCZNIJ PROJEKT, UMÓW ROZMOWĘ LUB PO PROSTU SIĘ PRZYWITAJ!

Dziękuję!
Twoje zgłoszenie zostało wysłane.
Ups! Sprawdź czy dobrze wypełniłeś pola.