12 MIN
13.12.2021
Paweł Jankowski
Autentyczność marki jest kluczowym czynnikiem dla 86% konsumentów, często decydującym o marce, z którą pracują i którą wspierają.
Tak duże liczby są trudne do zignorowania dla żadnej firmy, więc budowanie marki powinno być centralną częścią twoich wysiłków związanych z projektowaniem stron internetowych, jeśli chcesz mieć szansę wyróżnić się na swoim rynku.
Jednak ustalenie, jak pozycjonować swoją markę, nie zawsze jest łatwe. Należy wziąć pod uwagę wiele kwestii, a coś, co działa w jednej sytuacji, może być złym wyborem w innej.
Mając to na uwadze, przyjrzyjmy się niektórym kluczowym aspektom promowania marki, o których należy pomyśleć podczas projektowania witryny.
Mimo że nazwa domeny może nie być pierwszą rzeczą, którą bierzesz pod uwagę podczas tworzenia wizerunku marki, w rzeczywistości jest to coś, co ma duże znaczenie w świecie biznesu online.
Nazwa domeny marki to jedna z pierwszych rzeczy, z którymi ludzie wchodzą w interakcję, gdy po raz pierwszy mają kontakt z Twoją firmą. Posiadanie chwytliwej, profesjonalnej i odpowiedniej nazwy domeny może znacznie wpłynąć na określenie oczekiwań i pozycjonowanie marki, zanim potencjalny klient dotrze nawet do Twojej witryny.
Dobrą wiadomością jest to, że znalezienie taniej nazwy domeny i hosta internetowego jest teraz łatwiejsze niż kiedykolwiek - możesz wybierać spośród milionów potencjalnych nazw, a także dziesiątek unikalnych rozszerzeń, które pomogą odzwierciedlić Twoją markę.
Pomyśl o głównym celu swojej witryny i firmy. Jak planujesz pomagać ludziom? Co wyróżnia Cię na tle konkurencji?
Odpowiedzi na te pytania mogą dać Ci kilka pomysłów na chwytliwą i niepowtarzalną nazwę, która będzie stanowić sedno tego, co oferujesz. Ale jeśli nie możesz wymyślić czegoś super kreatywnego, nie utknij; po prostu zrób listę nazwisk, zastanów się, jak mogą pomóc z innymi elementami brandingu i wybierz jedną!
Jednym z najbardziej rzucających się w oczy aspektów wizualnych Twojej witryny jest logo. Twoje logo to nie tylko dobrze wyeksponowany obraz, ale także reprezentacja tego, czym zajmuje się Twoja firma.
Nawet jeśli sam obraz nie oddaje znaczenia Twojej firmy, kolory i czcionki, których użyjesz, odegrają rolę w tym, jak będziesz postrzegany. Wystarczy spojrzeć na logo firm takich jak FedEx, Cisco lub NBC, jeśli chcesz lepiej zrozumieć, w jaki sposób firmy przekazują potężne pomysły dotyczące tożsamości za pomocą elementów wizualnych.
Jednym z głównych celów logo jest zakorzenienie w umysłach odbiorców obrazów, które kojarzą usługę lub produkt, który oferujesz z Twoją firmą. Twoje logo może również zawierać symbole i wizualne podteksty, aby podkreślić główne cechy Twojej firmy, z której chcesz być znany.
Czcionki nie zawsze są łatwe do wyboru. Większość ludzi nie ma wystarczającej wiedzy, aby obiektywnie ocenić, które czcionki dobrze wyglądają lub które są odpowiednie w różnych sytuacjach, ale nadal są one integralną częścią skutecznego budowania marki w projektowaniu stron internetowych.Tak więc, mając do wyboru tysiące schematów czcionek, jak wybrać taki, który będzie reprezentował Twoją witrynę i markę?Cóż, nawet jeśli nie jest to łatwe, ponieważ typografia ma zasadnicze znaczenie dla Twojej marki, warto poświęcić trochę czasu na zrozumienie, jak różne typy schematów czcionek mogą współpracować z Twoją witryną.Najpierw zastanów się, jaka jest osobowość Twojej marki - spójrz na nazwę marki i logo, aby uzyskać pomysły. Następnie zastanów się, które czcionki mogą pomóc podkreślić ogólny nastrój i samopoczucie.Ale oprócz dopasowania marki, schemat czcionek powinien być również wygodny dla Twoich czytelników. Oznacza to, że musi być czytelny, dobrze wyglądać na wszystkich urządzeniach, a także spójny w całej witrynie.
Nie można wyobrazić sobie strony internetowej bez kolorów. Nawet najbardziej eleganckie czarno-białe projekty są wyrazem braku różnorodności w ich projektach, dlatego zawsze lepiej jest dokonywać przemyślanych wyborów, które pasują do tego, do czego zmierzasz.
To, co sprawia, że kolory są tak potężne, to wpływ, jaki wywierają na nasze emocje. Psychologia kolorów to cała dziedzina poświęcona badaniu, w jaki sposób kolory wpływają na nasze decyzje zakupowe, co samo w sobie mówi wiele o tym, jak wiele mogą one zmienić.
Na przykład kolor czerwony kojarzy się z podekscytowaniem, niebieski symbolizuje zaufanie, a jasnożółty może oznaczać optymizm. Wiedza o tym, czym jest Twoja marka i jak chcesz podkreślić jej nastrój za pomocą kolorów, jest niezbędna. Warto się również uczyć na temat kombinacji kolorów, ponieważ nie wszystkie kolory pasują do siebie lub dobrze się uzupełniają.
Spojrzenie na niektóre znane na całym świecie marki to dobry sposób na zapoznanie się z tym, jak używają kolorów w swoich brandingach. Przeanalizuj swoją konkurencję, aby również zidentyfikować dominujące tematy; dzięki temu zorientujesz się, co się sprawdza w Twojej dziedzinie.
Ostatnim elementem układanki, jeśli chodzi o elementy marki w Twojej witrynie, są obrazy. Wielu początkujących sprzedawców online traktuje je jak refleksję, ale obrazy, które pojawiają się w Twojej witrynie, albo uzupełniają, albo niszczą ogólny wizerunek marki, do którego dążysz, więc mają duże znaczenie.
Po pierwsze, powinieneś dążyć do wizualnej spójności. Niezależnie od tego, czy chodzi o strony, czy blogi, spójny motyw obrazu pomoże uatrakcyjnić witrynę i ulepszyć używane elementy wizualne.
Po pierwsze, oznacza to, że obrazy powinny mieć spójne formatowanie, rozmiar i kadrowanie. Nie chcesz, aby Twój blog i strony były wszędzie z różnymi rozmiarami zdjęć.
To samo dotyczy treści obrazu. Powinny mieć podobny styl, który pasuje do ogólnego wizerunku marki, do którego dążysz.
Branding odgrywa kluczową rolę w sukcesie Twojej firmy online. Z tego powodu powinieneś mieć jasny plan, w jaki sposób chcesz, aby Twoja marka była reprezentowana w Twojej witrynie.
Wybierz nazwę domeny, która reprezentuje Twoją markę i jest łatwa do skojarzenia z tym, co robisz.
Stwórz logo, które podkreśli wartości i ambicje Twojej firmy
Miej spójną kolorystykę, która łączy się z Twoim logo, a także wywołuje u odbiorców odpowiednie emocje.
Umieść w witrynie spójne obrazy, które nie kolidują z innymi elementami wizualnymi.